MAXGEAR CHŁODNICA VW POLO SKODA 01- BEZ WENTYLATORA
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Maxgear
- Numer katalogowy części
- AC255640
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: GT-Bergmann GT10-100 chłodnica wody
Produkt: GT-Bergmann GT10-020 chłodnica wody
Produkt: CHŁODNICA WODY do Daewoo Tico
Produkt: Koyorad G1FZ8005A chłodnica
Produkt: CHŁODNICA POW. INTERCOOLER
Produkt: Intercooler o dużej mocy 40*55*7cm
Produkt: Koyorad G1FZ8005A chłodnica
Jednym z nieodłącznych elementów każdego układu silnikowego jest chłodnica. Dzięki niej bowiem cały układ działa poprawnie i nie ulega przegrzaniu się. Choć może się wydawać, że układ chłodzący oparty na chłodnicy od zawsze znajdował się w samochodach, to rozwiązanie stosuje się mniej więcej od czterdziestu lat. Wcześniej auta chłodzone były powietrzem. Nie było to jednak dobre wyjście, gdyż cały układ w krótkim czasie ulegał przegrzaniu. To zaś odbijało się na żywotności silnika. Wysoka temperatura wytwarzana poprzez spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku tłokowym sprawiała, że cały układ mógł ulec zatarciu.
Na rynku jest wiele ofert chłodnic przeznaczonych do konkretnych modeli aut. Z racji tego, że każdy samochód ma inaczej zaprojektowaną komorę silnika, nie możemy kupić uniwersalnego elementu. Często zdarza się również tak, że teoretycznie te same auta sprzedawane pod inną marką różnią się elementami silnika, dlatego powinniśmy wybrać chłodnicę, która dedykowana jest do modelu naszego pojazdu.
Chłodnica stała się podstawowym wyposażeniem każdego układu silnika. Jej rolą jest utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika niezależnie od warunków. Płyn chłodniczy tłoczony jest do bloku silnika i jego głowicy za pomocą przewodów gumowych. Ciecz ta nie zamarza, dlatego silnik może pracować nawet w ekstremalnych warunkach. Całość tłoczona jest przez pompę wody, którą z kolei napędza pasek lub łańcuch rozrządu. Płyn chłodniczy przepływa przez chłodnicę, która wykonana jest z rurek oddających ciepło.
Chłodnica z reguły umieszczona jest za grillem samochodu, co jeszcze bardziej zwiększa jej efektywność. W czasie gdy samochód się porusza, chłodne powietrze odbijające się od chłodnicy pozwala uwolnić ciepło znajdujące się w niej, gdy zaś auto stoi, ruch powietrza wymuszony jest przez wentylator. Niestety, takie zastosowanie ma również swoje słabe strony, ponieważ chłodnica umieszczona za przednim grillem auta jest narażona na uszkodzenia mechaniczne.
Żywotność chłodnicy jest bardzo duża i jeśli stosujemy się do zaleceń producenta czy mechanika, element ten może nam służyć przez kilkaset kilometrów. Wyróżnia się dwa podstawowe powody wymiany chłodnicy – uszkodzenia mechaniczne i nieszczelność układu spowodowana wiekiem tego elementu.
Osoby, które interesują się modyfikacjami pojazdów, wiedzą, że w autach o dużej mocy stosuje się intercoolery. Pozwalają one na zwiększenie mocy silnika. Taka chłodnica powietrza sprawia, że schłodzone powietrze ma większą gęstość i masę, co przenosi się na większą dawkę tlenu kierowaną do komór spalania. Im więcej tlenu znajduje się komorze, tym znacznie lepiej przebiega proces spalania mieszanki.
Intercooler instalowany jest z reguły w układzie doładowania między turbosprężarką a kolektorem dolotowym. W celu uzyskania jeszcze większej skuteczności intercooler montuje się za przednim zderzakiem, na dole, co jednocześnie wiąże się z większym ryzykiem uszkodzeń mechanicznych.