ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY do BMW E46 X3 E83 X5 E53
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Dlaauta
- Numer katalogowy części
- DA-5608
Produkt: Dlaauta DA-5608 zbiornik wyrównawczy
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Dlaauta DA-5608 zbiornik wyrównawczy
Produkt: GETZ 1338178 termostat
Produkt: CHŁODNICA WODY do Daewoo Tico
Produkt: Dlaauta DA-5230 wentylator
Choć główną rolą układu chłodzenia jest obniżanie temperatury jednostki napędowej, to warto zauważyć, że sama nazwa tego systemu nie do końca jest zgodna z prawdą. Wynika to z faktu, iż temperatura silnika nie może być też zbyt niska, więc układ ten powinien właściwie być określany mianem układu zachowania optymalnej temperatury silnika. Wychłodzona jednostka napędowa pracuje nieprawidłowo, co jest szczególnie widoczne w czasie zimy.
Układ chłodzenia jest bardzo ważny dla odpowiedniej pracy silnika dlatego, iż w przypadku zbyt wysokiej temperatury może dojść do przegrzania jednostki napędowej i bardzo poważnych uszkodzeń, których naprawa może słono kosztować. Zbyt niska temperatura silnika skutkuje natomiast niewłaściwymi proporcjami mieszanki powietrzno-paliwowej oraz jej złym spalaniem.
Najlepsza temperatura cieczy chłodzącej silnika mieści się w granicach od 85 stopni Celsjusza do 90 stopni Celsjusza – mierzy się ją przy wylocie silnika. W teorii lepszą pracę jednostki napędowej można byłoby osiągnąć przy 100 stopniach Celsjusza, wtedy jednak niemożliwe byłoby przystosowanie do spełniania swojej funkcji układu chłodzenia.
Nie można pominąć jeszcze jednego zadania układu chłodzenia – otóż odpowiada on za ogrzewanie kabiny pasażerskiej. Funkcję tę wykonuje nagrzewnica, która emituje ciepło i za pomocą wentylatora dostarcza je do wnętrza pojazdu.
Warto też zauważyć, że obecnie najczęściej stosuje się układy chłodzenia cieczą, które określane są też jako układy pośrednie. Wynika to z faktu, iż to właśnie ciecz jest pośrednikiem między jednostką napędową oddającą ciepło do cieczy a powietrzem, które faktycznie powoduje chłodzenie. Coraz rzadziej spotykane są samochody z bezpośrednimi układami chłodzenia, gdzie do faktycznego chłodzenia dochodzi za pomocą powietrza.
Jak przy właściwie każdym tego rodzaju systemie w samochodzie, na układ chłodzenia składa się wiele elementów, które muszą właściwie współpracować. Kluczowa jest oczywiście chłodnica, oprócz tego istotne są jeszcze m.in. czujniki temperatury płynu chłodzącego, pompy wody, termostaty, przewody układu chłodzenia czy zbiorniki wyrównawcze i wentylatory chłodnicy.
Wszystkie dostępne produkty zostały podzielone na odpowiednie podkategorie, dzięki czemu łatwo znajdziesz poszukiwany element. Do wyboru są zarówno oryginalne artykuły, jak i zamienniki, które są sporo tańsze. Należy jednak pamiętać, że oryginalne produkty zwykle działają lepiej i dłużej spełniają swoją funkcję.