MOCNE KABLE PRZEWODY ROZRUCHOWE 1200A 4,5M GRUBE
- Stan
- Nowy
- Długość
- 4.5 m
- Natężenie
- 1200 A
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Kable rozruchowe 600A 4m
Produkt: Przewody rozruchowe 400a 4m
Produkt: Kable przewody rozruchowe 800A 6M
Produkt: Kable rozruchowe 600A 4m
Produkt: Przewody kable rozruchowe 600A 4.5m
Produkt: Kable Przewody Rozruchowe 2x3 m
Produkt: Kable rozruchowe 900A - 6m
Produkt: Kable Przewody Rozruchowe 2x3 m
Produkt: Kable rozruchowe VIP 1500A 6m
Produkt: Kable rozruchowe 600A 4m
Produkt: Kabel rozruchowy Lokithor EC8 1500 A
Produkt: Kable rozruchowe 600A 4m
Produkt: Kable rozruchowe VIP 1500A 6m
Produkt: Kable rozruchowe Tomi 1500 A 4,5 m
W życiu każdego kierowcy na pewno chociaż raz zdarzyła się sytuacja, gdy po przekręceniu kluczyka auto nie odpaliło. Co robić w takim przypadku? Jedynym rozwiązaniem jest wykorzystanie kabli rozruchowych i drugiego pojazdu, który dostarczy prąd do akumulatora znajdującego się w naszym samochodzie.
Częstymi winowajcami takich sytuacji są niskie temperatury na zewnątrz lub po prostu stary akumulator. Niemniej warto mieć w swoim bagażniku lub garażu kable rozruchowe, które mogą pomóc nie tylko nam, ale również innym osobom.
Na rynku znajdziemy wiele rodzajów kabli rozruchowych. Nie wszystkie jednak są sobie równe. Przed zakupem musimy pamiętać o tym, że im grubszy jest przewód rozruchowy, tym kable lepiej przewodzą prąd. Niestety, producenci tańszych modeli stosują niekiedy izolację stanowiącą większy przekrój grubości kabla. Kable tego typu mają niewielkiej średnicy rdzeń odpowiedzialny za przewodzenie prądu, przez co jego możliwości są mocno ograniczone. Nie jest to również bezpieczne, ponieważ gruba warstwa izolacji nie zasygnalizuje, jeśli rdzeń zacznie się nagrzewać.
Wybierając kable rozruchowe z grubym rdzeniem, kupujemy produkt wytrzymały na uszkodzenia mechaniczne, który dodatkowo pracuje z większym napięciem przy niezbyt dużych stratach prądu.
Jak wybrać odpowiednie kable rozruchowe? Z reguły grubość rdzenia, wyrażona w milimetrach kwadratowych, opisana jest na opakowaniu. W przypadku, gdy producent nie umieścił takiej informacji na pudełku produktu, musimy przyjrzeć się grubości rdzenia przy łączeniu z zaciskiem, za pomocą którego podłączamy kable do akumulatora. To właśnie za „krokodylkiem” możemy zobaczyć, jaką grubość ma rdzeń.
Najlepsze kable rozruchowe wykonane są z miedzi, a powinniśmy unikać tych, których głównym składnikiem jest aluminium. Dlaczego? Miedź jest wytrzymałym materiałem. Możemy przechowywać ją w bagażniku czy w garażu i nie musimy się obawiać o jej uszkodzenie. Najważniejszą cechą miedzi jest jednak wysoka przewodność prądu. Odbija się ona przede wszystkim na wydajności i bezpieczeństwie ładowania akumulatora.
Podobnie jest w przypadku krokodylków. Te wykonane z plastiku nie mogą pochwalić się dużą wytrzymałością. Można uszkodzić je podczas korzystania lub w transporcie. Zdecydowanie lepszym wyborem są kable wyposażone w stalowe lub miedziane zaciski – bardziej wytrzymałe i odporne na uszkodzenia. Im większa jest powierzchnia zacisków, tym mniejsze będą w przyszłości straty energii.
Nie ma jednej zasady, która mówiłaby o tym, jaką grubością i długością powinien charakteryzować się kabel. Przyjmuje się jednak, że:
Dla silników Diesla najlepiej sprawdzają się kable rozruchowe o średnicy 25–35 mm o natężeniu 400-600 amperów. Silniki benzynowe nie potrzebują aż takiej mocy, przez co wystarczające są przewody rozruchowe o natężeniu zaledwie 100–200 amperów i średnicy około 16 mm. Zwróć też uwagę na długość – do aut osobowych sprawdzą się kable mające 2,5–3 metry. Jeśli zależy Ci na wytrzymałości, wybierz przewody wykonane z odpornego materiału izolującego. Sprawdź akcesoria samochodowe, które mogą Ci się przydać:
Kable do rozruchu są niezbędne w momentach, gdy niemożliwe jest uruchomienie pojazdu w tradycyjny sposób. Nie należy jednak często stosować tej metody. To rozwiązanie doraźne przeznaczone dla sytuacji awaryjnych. Podczas tego procesu energia z jednej baterii przemieszcza się do drugiej w szybkim tempie, przez co przyjęty zostaje duży ładunek elektryczny. To w konsekwencji może zaburzyć dalsze prawidłowe funkcjonowanie akumulatora. Pomimo to warto wyposażyć się w kable rozruchowe od uznanych producentów:
Aby podpiąć kable rozruchowe, czerwony kabel podłącz do plusa sprawnego akumulatora, a drugą końcówkę do jednostki w unieruchomionym pojeździe. Następnie jedną końcówkę czarnego przewodu przypnij do minusa naładowanego akumulatora. Drugą podłącz do masy, czyli uziemienia w postaci metalowego elementu pod maską niedziałającego auta. Tak zamontowane kable rozruchowe są gotowe do użycia poprzez uruchomienie silnika auta będącego „na chodzie”.
Im grubszy jest przewód miedziany, tym lepsza jest jakość i szybkość przewodzenia prądu. Wybierz więc kable o grubej średnicy przewodu. Sprawdź maksymalne natężenie prądu kabli. Przewody rozruchowe do ciężarówek muszą obsługiwać natężenie o wartości co najmniej 600 amperów. W wielu ciężarówkach będzie ono wyższe. Zwróć uwagę na długość kabla. W przypadku ciężarówki sprawdzą się kable rozruchowe o długości 4,5–6 m. Warto też zwrócić uwagę na materiał, z którego wykonano zaciski do kabli rozruchowych. Polecane są zaciski miedziowane, które zapewniają maksymalne przewodzenie prądu.